maanantai 20. tammikuuta 2014

The engine is whole again!

So, yesterday we managed to get the engine physically rebuilt, timing belts and all. The exhaust manifold needed some welding, but there's nothing we can't manage as a team. Except there is: the engine wouldn't start. Apparently the fuel pump is either broken or it just doesn't get power, because it doesn't buzz when the ignition is on and the plugs didn't get wet when attempting to start. There might also be an emergency switch somewhere killing the fuel flow. That was a disappointment, we were all hoping to hear it run.

////////

Eilen saatiin moottori kasaan, tehtiin jopa jakopääkin itse uusiksi. Pakosarjalle piti näyttää hitsipilliä ja lekaa, mutta kyllähän me tiiminä kaikki saadaan kuntoon. Yhtä asiaa ei tosin saatu onnistumaan: moottorin käynnistystä. Joko bensapumppu itsessään on hajonnut tässä remppailujen aikana, tai se ei vain saa sähköä, sillä se ei surissut virtojen ollessa päällä, eivätkä tulpatkaan kastuneet käynnistysyritysten myötä. Jossain voi myös olla hätäkatkaisin, joka tappaa bensansyötön. Tämä oli harmillista, sillä kaikki työskentelimme vain koneen käynnistyminen mielessä.

0 kommenttia:

Lähetä kommentti